.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس کل دادگستری : داوطلبان انتخابات قوانین و اخلاق را رعایت کنند
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه با فعالان مجازی که فضای انتخابات را ملتهب کنند برخورد قانونی می‌شود از داوطلبان خواست درتمامی مراحل انتخابات، قوانین واخلاق را رعایت کنند.

به گزارش شمال نیوز،  حجت الاسلام صادق اکبری د، جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جریام و تخلفات انتخاباتی استان، انتخابات پیش رو را از مهم‌ترین انتخابات تاریخ شکوهمند ایران اسلامی برشمرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری "رأی مردم حق الناس است" و به تاسی از این تعبیر بسیار مهم، دستگاه قضائی استان در صیانت از آرا مردم و پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی قاطعانه عمل خواهد کرد.

 

وی با اشاره به تشکیل شعب ویژه جرایم انتخاباتی تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، انتخابات پیش رو به بهترین شکل و در کمال سلامت و قانونمندی با حضور حداکثری مردم موقعیت شناس و ولایتمدار استان انجام شود.

 

عالی‌ترین مقام قضائی استان اظهار داشت: دستگاه قضائی در مسئله انتخابات در وهله اول رویکرد پیشگیرانه دارد و سعی بر آن است با اقدامات مناسب از بروز هرگونه جرایم انتخاباتی پیشگیری شود اما به هر دلیل در صورت بروز جرایم مختلف از سوی نامزدهای انتخاباتی، هواداران یا ناظران و مجریان، شعب ویژه در کمترین زمان و قاطعانه و دقیق به این پرونده‌ها رسیدگی خواهند کرد.

 

وی حضور مسئولانه اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان مازندران را در پیشگیری و رسیدگی به جرایم احتمالی انتخاباتی مهم توصیف کرد و افزود: رعایت کامل اصل بی طرفی توسط اعضا، اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغ شده و ورود مستمر وجدی دستگاه‌های متولی درجهت جذب مشارکت حداکثری مردم، برگزاری انتخابات سالم، بی اثر کردن خط دهی جریان‌های معاند و خنثی کردن عملیات روانی فضای مجازی بسیار مؤثر و ضروری است.

 

رئیس کل دادگستری مازندران تبیین دقیق و روشن شرح وظایف اعضای ستاد و رصد فضای مجازی را در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم انتخاباتی مورد تاکید قرارداد وخاطرنشان کرد: کسانی که در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف با ایجاد فضای التهابی در کشور، بر خلاف اراده ملت که همان حضور پر شور در پای صندوق‌های رأی است، عمل کنند، با آنان برخورد قاطع و بازدارنده می‌شود.

 

وی افزود: گزارش‌های تخلف افراد باید مستند و مستدل باشد تا با رسیدگی بهنگام، ارزش بازدارندگی آن نیز حفظ شود.

 

رئیس کل دادگستری استان همچنین با تاکید بر قانونمداری و رعایت اخلاق در تمامی مراحل انتخابات اظهار داشت: نامزدها و هواداران آنها نباید برای اثبات خود اقدام به تخریب و توهین و بی حرمتی به دیگران کنند بلکه همه باید به رعایت قوانین انتخابات و اخلاق، فضای سالم و پرشوری جهت جذب حداکثری ومشارکت بسیار مردم فراهم کنند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.